Thursday 29 January 2015

Mawi & Hazama feat Daly Filsuf (x-ahli fiqir) - Al Nuraa Yang 5 Yang 6



*Dari Dia kita datang
Dari Dia kita pergi
Ada bulan ada bintang
Dan juga matahari

Ada malam ada siang
Ada gelap ada terang
Ada kasih ada sayang
Sampai masa kita pulang

Yang 5 yang 6
Yang diluar dan yang di dalam
yang memberi salam
Dan yang menghulur tangan
Yang menyambut salam dengan penuh senyuman
Yang di dalam hati tersirat seribu jawapan
Seluas-luas lautan
Setitik pun belum tentu lagi
Dunia luas terbentang
kita masih lagi mencari
Yang kita ingat jauh
Sudah semakin dekat
Yang kita ingat tinggi
Sudah semakin rendah
Awal dan akhir yg selama ini kita menunggu
Sekarang masanya sudah semakin hampir

Ulang*

Kuimbas kembali sepanjang perjalanan
Ku cuba renungi setiap perbuatan
Ku tunduk malu
Malu aku memikirkan
Pahala dan dosa yg tak dapat aku bezakan
Ku cuba berlari
Lari dari realiti
Seperti ada tali yg menarik ku kembali
Aku masih tak faham
Masih juga tak mengerti
Masih mencari2 siapakah diriku ini

Ku tanya pada hati
Moga diberi jawapan
Tapi ada 2 suara yg sering kedengaran
Yang satu kata iya
Yang satu kata bukan
Kadangkala akal & hati pun tak sehaluan
Namun kutetap mencari dan juga terus berjalan
Selagi ada matahari & selagi ada bulan
Selagi aku belum mengenal diri ini yg sebenar
Mana mungkin aku dapat mengenal Tuhan

Ulang *

Allahummaj'al fi qolbi nuuraa
Wa fi asobi nuuraa
Wa fi lisani nuuraa
Waj'al fi nafsi nuuraa
Waj'al lii yau maliqo ika nuuraa

Ulang*

Tunjukkanlah jalan terang
Tunjukkanlah jalan pulang
Agar tidak kesesatan
Dalam titian dan harapan
73 pintu... 73 jalan
72 kesesatan
Hanya 1 kebenaran

No comments:

Post a Comment